fredag 10 september 2010

Nystart

Det hände till slut, jag blev så trött på den gamla bloggen att jag helt enkelt gick vidare och skapade en ny, förhoppningsvis med bättre funktion...

Så där sitter man, inte speciellt trött, men väldigt orolig för att det inte känns helt rätt. Det här med utbildningen, det pendlar från enormt intresse till totalt ointresse, och tyvärr hänger ordet "ointresse" ofta över ordet "sjukgymnastik", vilket ju är okej om man utbildade sig till bilmekaniker eller kock, men kanske inte när man går tredje terminen på sjukgymnastprogrammet. Det ska pratas med studievägledaren i alla fall, jag ska bara komma ihåg att ta kontakt med henne. Om några veckor ska jag ut på praktik också, det ska bli skönt att se verkligheten istället... bilda sig en riktig uppfattning om yrket.

Betydligt roligare, och mindre ångestframkallande är att jag lite oväntat gått och blivit Nisses-förman på Krischansta Nation. Jag, förman för ett mat-utskott! Men det ska bli jättekul att dra i faktiskt.

Något anat mycket trevligt är att bästaste Annan idag går upp på scen i Jesperspextet Anne Bonny, som har återpremiär idag. Jag ska dit och stötta från publikhavet.

Imorgon: Pajbak och sen kräftskiva med eminenta 100-klubbare!

3 kommentarer:

  1. ÄNTLIGEN! Har saknat ditt bloggande :)
    Hmm.... Jag går termin 5 och pendlar fortfarande....! Dock inte lika mycket (ja, T3 var nog värst) även om jag ibland bara vill kasta in handduken och lämna stället. Men nu börjar jag inse hur mycket nytta jag har av den här utbildningen för att kunna jobba med det jag faktiskt vill göra so I'm hangin' in there ;)
    Hoppas du får en bra praktikplats, det kan göra enorm skillnad!!
    Sen får vi se till att ta en fika snart :)
    Kram Elise

    SvaraRadera
  2. Lovar att följa dig även här:-) Hoppas vi ses snart! // Patrik

    SvaraRadera
  3. Säger som Elise Äntligen! har också saknat ditt bloggande... =)

    SvaraRadera