tisdag 6 november 2012

Lördagens äventyr

I brist på stora händelser får ni en fin bild på min outfit under lördagens fest. Blev inbjuden till den årliga husfesten av min gamla korridor på Krischan, 3 Söder. Temat på 3S var, obviously, pirater.
Lägg märke till mitt fina svärd, nåja, klingan syns ju inte, men ändå.. Upphängningen är gjord av två läderskärp, en toalettrulle och en halv rulle bred Leukoplast. Den höll bättre än svärdet, som fick vissa likheter med Andúril under rundvandringen... jag hann faktiskt inte ens iväg från 3S där det började utan stod i dörren och AAAARGH-ade åt folk när de kom... då dök Jörgen upp och bet sönder svärdet för mig. Oklart om det finns likheter mellan Jörgen och Sauron... det står väl inget om att Sauron BET sönder Andúril?

Close up, och nej, det är inte ett hål högst upp, det är fusk. Otroligt nog var det inte det örhänget jag tappade under kvällen, utan ringen undertill. Spännande...

Såhär efteråt kan vi konstatera att det var en rolig fest, även om jag lagt min jacka hos en trevlig korridorsinvånare som däckade med låst dörr. Jag fick alltså åka hem utan jacka i novembernatten. Nu sportar jag alltså en hyfsad förkylning i kombination med träningsvärk i m platysma efter alldeles för många AAAAARGH! under kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar