torsdag 19 maj 2011

Vet ni vad jag tror?

Det slog mig nu när jag satt och skrev det förra inlägget. Jag bloggade mycket mer förr i tiden, innan "blogg" blev ett modeord, och när jag själv knackade fram koden till min hemsida. Då hade jag aldrig problem med vad jag skulle skriva om, det bara kom, nu känns det som att det aldrig händer något.

Det är nog så att det inte händer mer förr, jag var bara bättre på att lyfta fram de dagliga händelserna som något roligt... plus att jag mycket sällan finner mig själv sovandes i en myrstack nu för tiden, och just det är ju inget jag saknar.

Det är ju lite hemskt att det blivit så, när jag nu blivit så mycket mer medveten om andra fina saker här i livet, som blommande träd på Sölvegatan och andra sådana synintryck. Å andra sidan har ju var sak sin tid, och mitt frekventa bloggande kanske har haft sin tid... alternativt får jag helt enkelt bli bättre på att lyfta fram humorn i vardagen. Det blir ju inte ens några föreläsarcitat på Facebook för tillfället... men det kan bero på att de sällan säger något speciellt roligt nu för tiden. Förmodligen beror det på brist på ortopeder... de säger alltid underhållande saker...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar