torsdag 19 maj 2011

Tiden går fort när man har ...eh, saker för sig

Konfaplanering, skolarbete, nationsarbete... och så var det den här jamboreen. I helgen är det Open Meeting i/på Rinkaby. Jag vet inte riktigt vad det innebär, men å andra sidan känns det som att jag har ganska mycket kvar att lära mig vad det gäller det här lilla lägret. Spännande ska det bli i alla fall!

Det är snart sommar, det är lite galet! Snart är det Konfaläger på Göransborg, och det är ju inget liten puck att ro i land. Men, jag har världens bästa ledargäng, så jag är inte orolig. Eller, vem försöker jag lura, klart jag är skitnervös! Men det beror ju snarare på att hur mycket man än planerar så är det alltid något som går på röven och saker blir aldrig som man tänkt sig ändå. Jag har fullt förtroende för mina ledarkollegor, de är så sjukt grymma (på det bra sättet, inte på tyrann-sättet)!

När konfa sedan är slut har jag två, TVÅ hela dagar på mig innan jag kanske borde infinna mig på det där fältet utanför Kristianstad. TVÅ DAGAR!!! Jag måste hinna tvätta, packa om, fixa så att alla papper från Konfa är i ordning och ha någon form av koll på WSJ istället. Men framför allt måste jag ladda om. Konfa är ju inget man skakar av sig på en kvart, det sätter alltid sina spår, må det sen vara underbara minnen för livet eller spänningshuvudvärk.

Något annat spännande som hänt: Jag har ramlat av en häst! Drog förmodligen på mig en lättare hjärnskakning i fallet (eller snarare i landningen), för huvudet har värkt hela veckan och jag har varit lite yr från och till. Nåja, det var fantastiskt roligt att rida i alla fall, förr eller senare ramlar man, må det sen gälla hästar, cyklar, skidor eller någon annan trevlig syssselsättning. Islandshästridning, klättring och Laserdome, FAMN (Krischans Fanstastiska Aktiviteter Med Nationen) har verkligen skämt bort oss i vår! Mer sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar