lördag 20 oktober 2012

Burn baby, burn!

Okej, så jag köpte en fryst pizza. Lat? Ja, men jag står för det. Det visade sig dock att lätt-och-smidigt snabbt skulle förvandlas till "fort ska det få, ont ska det göra, och ingen jävla kärlek".

Pizzan låg på ugnsgallret. Jag tog ut gallret när pizzan var klar. Det var här det gick på röven, så att säga. På något outgrundligt sätt lyckas jag bränna handryggen på gallret. Givetvis rycker jag bort handen, det gör ju ont! Då bestämmer sig pizzan för att dess reaktion på detta är att göra en 180 och faceplanta.

För er som inte är jibbers betyder detta att pizzan snurrade 180 grader och landade med fyllningen nedåt. På det varma grillgallret. Som stod på spisen.

Så helt plötsligt stod jag där med:
1: brännskadad handrygg
2: spishäll nerkletad med pizzafyllning
3: inbränd mozzarella på ugnsgallret

Kul fredag! Lyckades rädda det hela och fick mat i alla fall. Gallret fick blötläggas och eftersom jag var så sjukt hungrig att jag inte ville sitta med handen under rinnande vatten i 10 minuter och dessutom se min söndriga pizza bli kall, så satte jag en stor klick hudkräm på brännmärket i hopp om kylande effekt. Sedan åt jag.

När man ser på skadan kan man konstatera att hudkrämen är ett mirakelmedel, eller att jag överskattade hur allvarlig skadan var. Ont gjorde det hela kvällen i vilket fall som...

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt bloggmaterial, jag instämmer till fullo! Trist med handen, gött ändå med pizza...:)

    SvaraRadera
  2. Vardagen skildrad på Bettans vis, as we like it.

    SvaraRadera