måndag 8 oktober 2012

Slutet är nära

Inlett sista veckan på jobbet och separationsångesten är ett faktum. Inte mycket mer att säga om det, varje gång någon frågar om jag ska sluta så gör det lite ont i mig.

Nåväl, nog om det!
Hade ett intressant möte med våra upptäckarscouter ikväll. Vi pratade lägerpackning och hygien. På min station hade jag brett ut potentiellt innehåll i en nescessär (eh, stavning?) som scouterna sedan fick fylla på temat "Jag ska vara borta en helg och det är snö och vinter", "Jag ska vara borta en helg och det är vår" och "Jag ska vara borta en vecka på sommaren".

Jag kan glatt meddela att alla tyckte att tandborste och tandkräm var viktiga vid alla tre tillfällen... schampo och tvål däremot var lågprioriterat, speciellt under det veckolånga lägret. Intressant. Mascara, läppglans och parfym valdes bort... och mina smarta scouter förstod mycket väl varför ett läppstift inte var alls lika bra som ett läppbalsam.

Nu dags att sova, är ju trots allt en ny jobb-dag imorgon.

1 kommentar: