lördag 31 januari 2015

Utpumpad men nöjd

Det har varit en intensiv vecka på jobbet, minst sagt. Det har gått i ett hela tiden och när vi nådde torsdag lunch var jag seriöst på väg att omvärdera mitt beslut att inte byta jobb förrän jag kommit fram till vad jag egentligen ska syssla med. Jag var så slut i huvudet.

I vanliga fall är jag alltid helt slut på tisdagar, efter att ha hållit utbildning. Det beror dels på att vi bara hållit på i två veckor och inte riktigt nått någon typ av"flow" i pratet och upplägget. Som vi försökte förklara för deltagarna, det är inte så att vi inte vet vad vi pratar om, vi vet bara inte riktigt i vilken ordning än. Teori varvas med teknik och vi fastnar i intressanta diskussioner med deltagarna. Det gör att varje tillfälle blir väldigt individuellt utifrån vem som råkar vara där och vad de känner att de har problem med. Även om vi har en tydlig plan för vad som ska gås igenom så hamnar fokus på olika saker varje vecka. Det är spännande, men vansinnigt utmanande och än så länge är jag rädd att glömma något viktigt.

Samtidigt är det vansinnigt roligt att möta personalen och se personalen möta varandra. Förutom att få en uppfräschning av förflyttningstekniken så utbyter vi alla erfarenheter och lär känna varandra lite (bättre). Men det går inte att komma ifrån att fyra timmars arbete där jag än så länge måste ge 100% på allt, eftersom ingenting sitter i ryggraden än (utbildningsmässigt alltså, själva förflyttningstekniker tycker jag ändå att jag kan) lämnar mig helt utpumpad efteråt.

I fredags fick jag äntligen tid för lite reflektion och extra bråk med journalsystemet. Det här med att byta system gör ju att ALLT tar dubbelt så lång tid eftersom jag vet vad jag vill göra men måste ägna en massa tid till att hitta rätt i programmet. Manualer kan hjälpa till att göra rätt, men inte snabbt.

Jag fick även avsluta veckan med ett riktigt feel-good-besök. Det är otroligt skönt att känna att min arbetsinsats gör skillnad för människor.

Därav lite bloggtorka i veckan, jag har helt enkelt inte orkat. Har försökt fundera ut ett ämne att skriva om, men inte ens kunnat prestera det. Lågvattensmärket nåddes när jag inte ens orkade lyssna på musik på bussen, utan satte hörlurarna i öronen bara för att stänga ute ljudet från bussen och medpassagerarna....

Jag lovar dock bättring, det kommer dyka upp lite inlägg under helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar